"KIWI CAN DO"

Verkligen inte en vanlig dag

Publicerad 2013-03-30 00:21:00 i Allmänt,

För 10 år sedan började jag årskurs 4 på Karstorpsskolan. För 10 år sedan hamnade jag i samma klass som en blond liten tjej som inte gillade att sitta stilla. För 10 år sedan gjorde vi träkojor, körde "Haan på stenarna" och spelade in radioprogram på en stereo. För 10 år sedan lärde jag känna Anna. Att jag har kännt Anna i 10 år får mig att känna mig gammal, men det behöver jag itne oroa mig för. Skälet till det är att det är gamligen Anna som FYLLER 20 ÅR IDAG!!! Min bästa kompis Anna Carlis alias Icke-Blixten fyller år idag!!
 
Jag befinner mig på andra sidan jordklotet - så långt borta det går att komma innan man är tillbaka hem igen. Jag är här med Anna och jag hade inte kunnat åka hit med någon bättre. Vem sjutton hade kunnat tro att de där två små tjejerna i likadana jackor, kepsar och solglasögon skulle våga sig iväg hit va? Vi har varandra i vått och torrt och känner varandra bättre än någonsin nu. Jag vet att vi två kommer att sitta på ålderdomshemmet om 70 år och skryta för de andra tanterna om våra galna äventyr. Så Anna: är du redo för en resa och 10 år av den bästa vännskapen till?! 
 
Jag säger bara ett stort fett super mega kjempe GRATTIS ANNA!!! Idag kör vi 110 procent på allt!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: ulle

Publicerad 2013-03-30 01:09:40

Nu blev jag lite rörd. Väldigt fint. Tur att ni har varandra ta vara på det o fortsätt ha roligt.

Postat av: Klara

Publicerad 2013-03-30 14:27:03

GRATTIS!!!!
Hoppas att Sofia har gjort en kiwitårta till dig!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi är två tjejer från en liten stad i Småland som i höstas var i Norge för att leta efter det berömda guldet. Vi lyckades hitta det på en korvfabrik där vi jobbade dag och natt. Efter guldsökandet i väst är vi redo för äventyr. I början av februari flyger vi från Arlanda för att åka till Nya Zeeland. Se upp alla hobbits, kiwis, surfare, vulkaner och jordbävningar för här kommer vi! Ha det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela