"KIWI CAN DO"

Row row row a boat

Publicerad 2013-03-17 02:33:16 i

St Patricksday till ära väljer vi att förflytta oss. Ja, Nelson har inte bjudit på de bästa stunderna under vår resa. Vi valde därför att i denna stad avstå från allt vad aktiviteter heter och enbart slå näsan i boken! Kanske men bara kanske kommer min tegelsten till bok snart vara redo att inta någon annans ryggsäck för ett tag...vilket innebär att jag har sådär 1 liter av ryggsäcken kvar att fylla!


Med hjälp av blueberry ferry vinkar vi farväl av sydön för denna gången och är redo att inta Wellington. Alla vi pratar med lovordar Nya Zeelands sydö och visst har denna ö bjudit på oförglömliga minnen och en helt enastående miljö. Men personligen gillar jag nog nordön en smula bättre. Varför? Jo först och främst har jag mobiltäckning över hela nordön, nej detta var bara ett svepskärl egentligen gillar jag nordön bäst för att det inte finns några sandflugor där. Låt er inte luras av namnet. Flugorna har inget med sand att göra utan deras uppgift i livet är att lämna massa kliande bett på alla som är dumma nog att vistas ibland dem. Sofia räknade till 57 bett...och då va det enbart på benen....Så tro mig mygg är änglar jämfört med dessa!

Nej det är inte enbart sandflugorna som bidrar till min kärlek för nordön utan vi kommer med denna båtfärd åka tillbaka till nutiden igen. Större delen av sydön lever nämligen kvar på 70-talet! Men bara så ni vet älskar vi syddelen lika mycket för det. Tack till alla varelser som vi mött under denna delen av vår resa, ni är guld värda! Sandflugor, ta inte åt er av detta men ni är absolut inte inräknade i detta tack...inte heller busschauffören mellan Franz och Nelson och jag tror att han vet varför! Om inte låter vi det stå skrivet i stjärnorna för nu ska vi börja fira St Patricks day.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi är två tjejer från en liten stad i Småland som i höstas var i Norge för att leta efter det berömda guldet. Vi lyckades hitta det på en korvfabrik där vi jobbade dag och natt. Efter guldsökandet i väst är vi redo för äventyr. I början av februari flyger vi från Arlanda för att åka till Nya Zeeland. Se upp alla hobbits, kiwis, surfare, vulkaner och jordbävningar för här kommer vi! Ha det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela