"KIWI CAN DO"

Fångad av en våg

Publicerad 2013-03-26 03:09:13 i Allmänt,

23 mars

Här sitter jag på vårt supermysiga hostell i Raglan och äter frukost. För två dagar sedan kom vi hit och bokade in oss för tre nätter. Tre blev dock till fem nätter för vi valde att förlänga. Jag och Anna funderade allvarligt på att stanna här resten av tiden vi har kvar. Vi insåg dock att vi ville hinna se Bay of Islands innan vi sticker så vi ska dit på måndag. Ja, det är det enda jag vet. Vi lever ett liv utan att veta vilken dag det är och för det mesta vet vi inte ens vad klockan är. Min mobil laddade ur när vi kom hit till Raglan och jag har inte laddat min mobil för det är skönt att leva utan. Här finns varken wifi eller mobiltäckning. Superskönt!

Anledningen till att vi åkte till Raglan var på grund av dess surf. Detta är staden som är känd för sin otroligt bra surf. Enligt Nya Zeeländarna är det här den bästa surfen i hela landet finns. Därför har vi – tra la la fanfar – lärt oss att surfa! Vi lär oss mer och mer och det blir bara roligare och roligare. Vi har båda två stått på brädorna och förstår när man ska hoppa upp. Men tro mig det är supersvårt. Inte alls sådär lätt som det ser ut på alla bilder och i alla filmer.

Det bor även jätteskjysta människor här. Vi är ett mixat gäng: svenskar, mexikaner, fransmän, tyskar och så vidare. Pratar man sitt eget språk får man ett straff… Det här hostellet är utan tvekan mitt favoritställe so far. Vi har inte ens några nycklar till rummen.  

Nu ska vi ta tag i dagen och boka in oss för surf i eftermiddag. Solnedgångssurf, det låter inte helt fel enligt mig så vi får skynda oss innan bilen blir full.


Sofie, jag och Anna

Ha det bra, kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi är två tjejer från en liten stad i Småland som i höstas var i Norge för att leta efter det berömda guldet. Vi lyckades hitta det på en korvfabrik där vi jobbade dag och natt. Efter guldsökandet i väst är vi redo för äventyr. I början av februari flyger vi från Arlanda för att åka till Nya Zeeland. Se upp alla hobbits, kiwis, surfare, vulkaner och jordbävningar för här kommer vi! Ha det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela