"KIWI CAN DO"

En liten inblick i livet vårat.

Publicerad 2013-03-11 04:01:00 i Allmänt,

Någon liten krake där ute i vida världen kanske undrar hur hostellivet är här på Nya Zeeland. Du kan nu andas ut för jag tänker, när jag ändå har internet och Sofia duschar, beskriva detta udda liv...
 
Hur är det egentligen att ha hela sitt liv i en lilaryggsäck? Helt FREAKING asum! Är hostelet inget för oss? Ja då slänger vi upp ryggsäcken på ryggen och letar efter nästa. Du är fri! Hur som helst brukar alla hostels ha flera bra sidor det gäller bara att inte vara så kräsen. Vissa har extremt sköna sängar medans det på andra är skönare att sova på golvet...vissa har bra duschar andra har vad vi kallar zero-stråle i duschen (lycka till och tvätta håret i en sådan!) och andra har riktigt fräscha kök.  Jag vet även att Sofia var lite smått orolig inför renheten i köken men tro det eller ej hon sa igår att hon än så länge, peppar-peppar-ta-i-trä, inte tyckt det varit speciellt äkligt. Att vi sedan enbart minuter efter blev tvugna att slänga vår pasta efter att denna blivit attakerad av rost från kastrullen är en annan femma... 
 
Rummen är rätt lika varandra, allt som går att finna är våningsängar och enstaka eluttag. Men detta är ju enbart ett rum för att sova och träffa dina tillfälliga rumskamrater så vi kräver inte speciellt mycket mer ifrån dessa. Mamma jag vill nu passa på att säga att jag i alla fall har ordning på mina saker...ja jag har inte tappat bort något ännu! Men hur man än packar lyckas väskan explodera så fort du ska ta fram ett par strumpor, handduken eller ja bara vad som helst...vi kan inte rå för det. Därför är det bra att vi oftast sover i mixeddorms eftersom alla killar verkar ha samma problem som oss...vad nu detta kan bero på? 
 
Det bästa med att bo på ett hostel, förutom när man får gratis wi-fi, är när man lyckas få en såndär alldelles utmärkt sömn vilket innebär; att-man-sover-hela-natten-utan-att-vakna-en-endaste-gång. Ja det är ju inte alla gånger våra rumskamrater är tysta eller kan låta bli att inte lysa oss i ansiktet med deras strålkastare till ficklampor...vissa har inte heller lärt sig hur man sover utan att snarka...men vi tar det med en nypa salt och ger dem en klapp på axeln eller en kram om de ser riktigt ledsna ut. För vi kan ju alltid sova på bussen!
 
Slutsatsen vi kan dra är att jag ÄLSKAR livet här på andra sidan jorden (andas ut- jag har en biljett hem) om du överväger att åka säger jag bara; åk! YOLO! 
 
P.S Jag håller med Anna till 100%. Jag ÄLSKAR också att var fri och Nya Zeeland är BÄST! Plus att jag kommit över många kräsenhetsgrejer här! (Mamma var stolt över mig!!) /Sofia
 
 

Kommentarer

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2013-03-14 18:54:10

Jag är stolt Sofia!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi är två tjejer från en liten stad i Småland som i höstas var i Norge för att leta efter det berömda guldet. Vi lyckades hitta det på en korvfabrik där vi jobbade dag och natt. Efter guldsökandet i väst är vi redo för äventyr. I början av februari flyger vi från Arlanda för att åka till Nya Zeeland. Se upp alla hobbits, kiwis, surfare, vulkaner och jordbävningar för här kommer vi! Ha det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela