"KIWI CAN DO"

Deep down in Wanaka.

Publicerad 2013-03-06 08:17:00 i Allmänt,

Diskussionerna har gått heta över vad som ska ske näst här för oss på Nya Zeeland. Det är ju nämligen lite svårt att toppa bungyn... Men igår, en helt vanlig måndagskväll, togs beslutet att vi skulle ta oss an canyoning. Troligtvis är ni lika förvirrade som vi var, vad f*n är canyoning? Kort och gott kan man säga att man tar sig ned för ett vattenfall som innehåller hopp, slides och bara bergväggar som man ska hissa sig ned för. Lite som bergsklättring åt fel håll med en massa vatten inblandat! Det sägs vara "Mother earths own disneyland"
 
Vi började med att vandra 20 minuter upp för ett berg där vi sedan klämde oss i våra fagra våtdräkter. Efter ett antal genomgångar av säkerhetsrutiner begav vi oss mot vår första bergvägg och fick ett fint välkomnande av ett stup som slutade i en lagom iskall vattenpool. Jag säger bara en sak; Pappa du skulle ÄLSKAT detta! Vi åkte i naturliga vattenkanor på mage, rygg och rumpan, hoppade från bergsklippor ner i små vattenpooler och tog linbanan över tha canyon. Att vi hade en störtskön guide, Millie gjorde det hela ännu bättre. Hon såg till att vi gjorde allt och lite till samtidigt som hon ansvarade för livlinan... Jag menar om Sofia hoppar från ett stup på 5 meter måste det vara en bra guide!
 
Här kommer lite bilder från våran dag! Jag vill ju då säga att bilderna inte riktigt gör upplevelsen rättvisa så vill ni veta hur det var måste ni göra det själva...det ska faktiskt finnas en som utgår från Idre!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Matz

Publicerad 2013-03-06 08:48:02

You´re still going strong Kiwichicks!. Ni är då ena riktiga kicksökare. Har tittat på era häftiga bilder samt googlat lite. Hänger tveklöst på om jag får chansen, men frågan är om man klarar av erat äventyrslystna höga tempo. Go on kiwi!.. Girls

Postat av: Matz

Publicerad 2013-03-06 08:57:09

Jag tvekar inte att hänga på om chansen dyker upp!!.. Härliga bilder och härligt glada miner!. Ni ser ut att toppen trivas med tillvaron.
NZ rules!

Postat av: Matz

Publicerad 2013-03-06 08:59:16

Hmm, jag är inte schitzo men något laggade, där av flera inlägg!!!!!..

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2013-03-06 18:15:01

Det här är väl det lugnaste ni har gjort. Det tror jag att tom jag skulle våga!
Vad blir nästa äventyr? Morfar vill gärna veta...

Postat av: Anita

Publicerad 2013-03-07 07:36:08

Härligt tjejer! Ser ut som ett äventyr även för mig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi är två tjejer från en liten stad i Småland som i höstas var i Norge för att leta efter det berömda guldet. Vi lyckades hitta det på en korvfabrik där vi jobbade dag och natt. Efter guldsökandet i väst är vi redo för äventyr. I början av februari flyger vi från Arlanda för att åka till Nya Zeeland. Se upp alla hobbits, kiwis, surfare, vulkaner och jordbävningar för här kommer vi! Ha det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela