"KIWI CAN DO"

Kiwi can do?

Publicerad 2013-02-05 13:06:00 i Allmänt,

Vi har fått x antal frågor kring valet av bloggnamn och ni ska nu få någon form av förklaring till varför det blev just detta.
 
Alla har vi hört Obamas slogan "Yes you can!", vissa tycker bättre om ordspråket än andra och kanske måste jag erkänna att jag är ett stort fan av detta. Inte för att jag inte vet vad jag skulle göra utan Obama utan mer för att det bara känns otroligt bra att säga det högt! Jag vet att jag har några där ute som håller med mig, inte sant? Hur som helst, back on track, när jag kände mig som mest lost i planeringen av resan hörde jag en inre röst med tonfall som Obama själv säga; Yes you can. Med motivationen på topp satte jag mig för att filosofera om mina kommande äventyr slutsatsen jag drog var  att Nya Zeeländare (läs Kiwis) är galna i allt vad kiwi innebär och vad skulle då inte passa bättre än att modifiera "yes you can" till "Kiwi can do!"?  För vi ska ju ändå  till Nya Zeeland. Sofia som har planerat att äta sin vikt i kiwi (tänk på frukten) omfamnade mitt förslag med glädje och vi hade därifrån ett namn till vår kommande blogg.
 
Där har ni nu historien bakom namnet...eller ja i alla fall delar...jag kanske måste ge en stor eloge till google som hjälpte mig en bit på vägen. När jag ändå är i farten vill jag passa att ge enorm cred till Sofia som gått och blivt rätt så teknisk, du kanske lärde dig lite i Norge i alla fall jag menar det är hon som stått för hela designen!
 
Om någon finner detta inlägg förvirrande eller lite chockerande vill jag klargöra att det är resfebern som checkat in och nu gör sin talan.
 
 
 
 
 
 
 
  

Kommentarer

Postat av: IdzH0r

Publicerad 2013-02-05 20:08:16

BÄSTA NAMNET!

Postat av: Bjökke

Publicerad 2013-02-06 23:38:28

Fina grejor!! Always remember; YES! YOU! CAN!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi är två tjejer från en liten stad i Småland som i höstas var i Norge för att leta efter det berömda guldet. Vi lyckades hitta det på en korvfabrik där vi jobbade dag och natt. Efter guldsökandet i väst är vi redo för äventyr. I början av februari flyger vi från Arlanda för att åka till Nya Zeeland. Se upp alla hobbits, kiwis, surfare, vulkaner och jordbävningar för här kommer vi! Ha det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela