"KIWI CAN DO"

Kaikoura

Publicerad 2013-02-24 07:02:30 i På resande fot,

Valarnas stad. Delfinernas mecka och sälarnas paradis. Ja, det är staden Kaikora det. Det enda problemet är att de tar alldeles för mycket betalt för att åka på valsafari. En tjej på vårt hostell hade varit på en valsafari igår och hon hade sett EN val. Hon hade inte ens sett hela valen, bara stjärtfenan när den skvätte vatten. Ser man ingen val får an pengarna tillbaka, men hon hade ju sett en så icke sa Nicke, inga pengar tillbaka där inte. Istället för massa fiskgejer träffade vi på ett skönt gäng från Christchurch som vi hängde med igår. Det var kul och jag har nu fått lära mig några fler ord på Maoriska. De få ord jag trodde att jag kunde sedan innan har jag fått lära om. Jag hade fel uttal... Nu har vi precis ätit pasta med räkor. Jag ska övertala Anna om att vi ska stanna uppe och se soluppgången. Vi missade den igår så nytt försök idag. Hon är inte svårövertalad och det är antagligen jag som kommer att somna först så vi får se. På tisdag sticker vi till Christchurch. Ha det så bra! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi är två tjejer från en liten stad i Småland som i höstas var i Norge för att leta efter det berömda guldet. Vi lyckades hitta det på en korvfabrik där vi jobbade dag och natt. Efter guldsökandet i väst är vi redo för äventyr. I början av februari flyger vi från Arlanda för att åka till Nya Zeeland. Se upp alla hobbits, kiwis, surfare, vulkaner och jordbävningar för här kommer vi! Ha det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela