"KIWI CAN DO"

Stranden, stranden och sedan stranden igen

Publicerad 2013-04-25 17:59:00 i Allmänt,

Jag ber om ursäkt för lite dålig uppdatering här på bloggen. Men läget är faktiskt sådant att jag har varit upptagen med att ligga på stranden hela dagarna....Ja en normal dag ser ut som sådan att vi fixar oss ett rejält mål havregrynsgröt och tar sedan våra handdukar och promenerar till stranden. Där ligger vi tills magarna börjar kurra och vi behöver införskaffa oss en fin liten lunch. Lunchen består oftast av mängder av frukt. Jag har påbörjat mitt nya mission att äta min kroppsvikt i mango och jag har kommit en bra bit på vägen ska ni veta.
 
I övrigt leker livet här på Dominikanska och jag är i fullgång med att börja dyka. Tro det eller ej men idag ska jag ta med mig Lisa på mitt första dyk i havet. Riktigt spännande. Det sköna med staden vi befinner oss i nu (Sosua) är att folk faktiskt kan engelska här. jag fattar äntligen vad folk säger! Lycklig tjej. Eller ja det är bara skönt att folk kan förstå mig. Inte nog med det utan vi har hittat en mataffär som faktiskt kan kallas mataffär och sist men inte minst så har vi ett kök vi får använda på hotellet vi bor på. Med andra ord har vi experimenterat lite med maten och snabbt insett att vi gillar rosa.. Köket i all ära men på något lustigt vänster får vi mängder av stötar när vi befinner oss där. Av vattnet, av bänken och när det till och med går så långt att man får stötar av löken man skär börjar man inse att något är fel. Köksbänken leder el. Nu försöker man enbart ta i saker med plast, ha skärbrädan balanserades på handen medan man skär och använda vatten från kranen i rummet bredvid. Matlagningen har alltså kommit att bli lite utav en utmaning. Men inte hindrar det oss från att äta hemlagat inte!
 
Jag hörde av en liten fågel att ni ville se lite bilder så jag tänkte erbjuda er ett fåtal här och nu. 
 
En såndär helt vanlig strand funnen på Dominikanska Republiken.
 
 
En strand vi hittade som vi i stortsätt kan kalla privatstrand. 
 
Nu ska jag springa iväg mot mitt första dyk, over and out.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2013-04-26 11:19:37

Alltså ni är grymma och jag måste erkänna att det verkligen inte ser helt fel ut! :D Njut och sola så mycket det bara går - utan att brännas!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi är två tjejer från en liten stad i Småland som i höstas var i Norge för att leta efter det berömda guldet. Vi lyckades hitta det på en korvfabrik där vi jobbade dag och natt. Efter guldsökandet i väst är vi redo för äventyr. I början av februari flyger vi från Arlanda för att åka till Nya Zeeland. Se upp alla hobbits, kiwis, surfare, vulkaner och jordbävningar för här kommer vi! Ha det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela