"KIWI CAN DO"

Jurassic Park Hotell

Publicerad 2013-05-04 00:22:36 i Allmänt,

Dagen kom då vi slutligen lämnade Sosua. Efter att ha spenderat 9 nätter på Coco Hotell började det kännas som ett hem. Inte nog med att vi hann bli stamkunder på stranden och att det blev en hel del vändor förbi dykarcentret lyckades även ge oss av på en av Dominikanernas få helgdagar.  Vilket resulterade i att det tog oss dubbelt så långtid att ta oss till nästa destination; Las Terranas.

Framför oss hade vi 2 nätter på ett hotell placerat precis i kanten av djungeln mitt ute i ingenstans.  Tänk er ett ställe helt självförsörjande på el, vatten och en hel del annat. Killen som äger stället brinner för att återvinna allt möjligt och är vad jag skulle kalla en sann miljövän. Vi sover i en egen liten bungalow som till och med har ett eget kök! Lycka.

 
Vi har till och med en egen hängmatta på altanen!

Inte nog med att de är helt miljövänliga utan de producerar egen choklad. Både jag och Lisa såg fram emot att ta den runtur som skulle visa oss lite mer om chokladen. Vi tog på oss skorna och började en vandring i djungeln. Vi väntade oss en kort liten promenad till några kakaoträd, jag hade till och med förhoppningar på att vi skulle få åka på den golfbil som de har här. Men icke! På något lustigt vänster lyckas vi alltid hamna på aktiviteter som kräver att vi går i flera timmar och då oftast uppför… med andra ord begav vi oss iväg på en 3 timmar lång djungelvandring upp för ett berg. Så mamma, pappa nu har jag officiellt bestigit mitt andra berg! Eftersom vi inte hade väntat oss så långpromenad hade vi varken vatten eller nödproviant med oss men inga problem där inte. Vår guide/vän/personen-vi-gick-efter  Hermando plockade ned några cocosnötter åt oss. Man kände sig som en riktig robinsondeltagare, cocosvatten och cocos (nu syftar jag på fruktköttet) mitt i djungeln då kan man inte klaga direkt. Vi har nu även teorier om att Hermando lyckades glömma själva chokladdelen, för allt vi fick se som rörde den punkten var kakaoträden. Jag börjar ha mina teorier på att de inte alls producerar någon choklad för jag menar vem säljer inte sin närproducerade choklad någonstans i närheten? Lisa håller fast vid att den finns här någonstans och att de bara har slutsålt och för tillfället inte hunnit producera någon ny. Hur som helst har vi nu i alla fall fått smaka en färsk kakaofrukt. Man funderar på hur denna kreationen överhuvudtaget kan komma att smaka kakao för fruktköttet smakar mer som en blandning av mango och citrusfrukt.

 
En färsk kakaofrukt.
 

 

Då min kära vän begett sig av till landet vi kallar Afrika ska jag från och med nu börja underteckna mina inlägg. /Anna 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi är två tjejer från en liten stad i Småland som i höstas var i Norge för att leta efter det berömda guldet. Vi lyckades hitta det på en korvfabrik där vi jobbade dag och natt. Efter guldsökandet i väst är vi redo för äventyr. I början av februari flyger vi från Arlanda för att åka till Nya Zeeland. Se upp alla hobbits, kiwis, surfare, vulkaner och jordbävningar för här kommer vi! Ha det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela