"KIWI CAN DO"

Coffeetour and Melindis 18 mars

Publicerad 2013-05-24 18:46:00 i Allmänt,

Igar, lordag, hade vi en riktig semesterdag har i Moshi. Jag och nagra fran hostelet bestamde oss for att aka till Melindis. Ett stalle utanfor Moshi dar de har underbara deserter pa helgen. Sagt och gjort sa akte vi dit och vi blev inte besvikna. Dagen till ara sa hade de en liten marknad dar ocksa. Vi insag snabbt att detta stalle maste vara "de vitas plats". Det var bara vita locals som var dar och allt var snordyrt jamfort med de locala priserna i stan. okej, jag erkanner att jamfort med svenska priser ar det inte dyrt men anda, man bliver van av det billiga... Jag at i alla fall en UNDERBAR cheesecake med macadamianotter pa.

Sen begav sig nagra av oss ivag pa coffee tour. Vi fick en rundvisning av en kaffebonde och han visade och vi fick hjalpa till att gora kaffe. allt organsikt och det var kul att se. vi fick aven smaka precis nytillverkat kaffe och jag har aldrig druckit godare kaffe!!

Kvallen avslutades med en tjejfilmkvall med mig, Nanna och Pernille. Nagra av killarna kom och kollade men gick efter fem minuter for de gillade inte var film. Den hette Women...!

Kommentarer

Postat av: KalleAnka872

Publicerad 2013-07-01 00:21:02

#Coffeetour and Melindis 18 mars - , du har en grymt bra blogg. Fortsätt så!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Vi är två tjejer från en liten stad i Småland som i höstas var i Norge för att leta efter det berömda guldet. Vi lyckades hitta det på en korvfabrik där vi jobbade dag och natt. Efter guldsökandet i väst är vi redo för äventyr. I början av februari flyger vi från Arlanda för att åka till Nya Zeeland. Se upp alla hobbits, kiwis, surfare, vulkaner och jordbävningar för här kommer vi! Ha det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela